Blok B - Od matematyki do przyrody
Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 1 im. Jana Dzierżona w Kluczborku
Od matematyki do przyrody
Blok ten realizowany jest w dwuletnim cyklu. W szkole powstała 1 grupa. Głównym celem zajęć
w tym bloku jest ukształtowanie umiejętności logicznego myślenia, rozpoznawania i rozumienia roli jaką we współczesnym świecie odgrywa matematyka i przyroda. Uczniowie w trakcie zajęć będą uczyć się formułowania sądów opartych na matematycznym rozumieniu oraz wykorzystywania umiejętności matematycznych w sytuacjach gdy wymaga tego życie codzienne. W ramach zajęć odbywać się będą wizyty studyjne m.in. na Politechnice, Planetarium i w Muzeum Techniki, gdzie podopieczni będą mieli możliwość praktycznego zapoznania się z wiedzą matematyczną.
Trenerzy
Wykaz trenerów 2009/2010
Katarzyna Żurawska
Wykaz trenerów 2010/2011
Joanna Garbowska
Katarzyna Żurawska
Wykaz trenerów 2011/2012
Joanna Garbowska
Wycieczka do Experymentarium
23 marca 2011 roku uczestnicy projektu „ Każdy może zostać Omnibusem” bloku tematycznego „ Od matematyki do przyrody” udali się na wycieczkę do Łodzi. Wczesnym rankiem uczniowie wraz z trenerem wyruszyli z Kluczborka aby o godz. 10 zawitać do Experymentarium. Każdy z uczestników aktywnie uczestniczył w zajęciach, które były wcześniej zaplanowane. Eksperymenty pobudziły ciekawość i kreatywność dzieci, zachęciły ich do zadawania pytań i szukania na nie odpowiedzi. Wspólnie skorzystaliśmy z możliwości edukacji poprzez zabawę.
GRUPA - "Od matematyki do przyrody"
W bieżącym roku szkolnym poprowadziłam wiele znaczących zajęć dla swojej grupy. To wspaniałe uczucie, kiedy dzieci we właściwy sposób odbierają naukę przez zabawę. Są ciekawe, otwarte na nowe – nieznane. Dzięki temu mogą rozwijać swoje wiadomości i umiejętności. Otwarte na przyjmowanie nowych treści przekonują się, że matematyka to nie tylko obliczenia różnych działań czy kolejny ,,trudny” przedmiot do nauczenia w szkole. Poprzez te zajęcia chcę, aby dzieci bawiły się matematyką i odkrywały jej obecność w życiu codziennym jak i w ich otoczeniu. To jakby odkrywanie matematyki na nowo w świecie dat, kolejnych pór roku i miesięcy, godzin spędzonych w gronie kolegów, odmierzania składników na pyszne ciasto czy znakomity koktajl, robienie i płacenie za zakupy w sklepie, sprawdzanie temperatury powietrza, podawanie odległości jaką pokonujemy, gdy gdzieś idziemy czy jedziemy i w ogóle poznawanie tego co widzimy, robimy i czujemy w codziennych zajęciach. W ten sposób uczniowie poznaj też przyrodę, która ich otacza, świat roślin, zwierząt i zjawisk natury. Doświadczenie powiązane z rozwijaniem spostrzegawczości i uwagi, wzbogacaniem słownictwa, kojarzeniem faktów i tworzenia własnych wytworów dziecka, pomaga mu w rozwijaniu umiejętności kojarzenia i wnioskowania, dzięki czemu łatwiej rozwiązuje ono labirynty, łamigłówki, logiczne zadania i przede wszystkim swoje problemy z życia codziennego. Dzięki powiązaniu tematów, nauka jest dla dzieci o wiele łatwiejsza i znacznie przyjemniejsza – i na tym właśnie nam nauczycielom najbardziej zależy.