Blok D - Młody biznesmen
Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 2 im. Janusza Korczaka w Kluczborku
Kim chcę zostać?
Rok szkolny 2010/2011
Trener: mgr Regina Hadryś
Cel główny Programu:
- Wykształcenie umiejętności planowania, organizowania i oceniania własnego uczenia się.
- Wykształcenie umiejętności związanych z planowaniem kariery zawodowej.
Cele szczegółowe:
- Rozwijanie przedsiębiorczości u dzieci.
- Poznawanie różnych zawodów i możliwości robienia kariery oraz wyrabianie szacunku dla różnych grup zawodowych.
- Poznawanie podstawowych pojęć ze świata biznesu, rozwijanie języka ekonomicznego.
- Wdrażanie do poszanowania pieniądza i ludzkiej pracy.
- Uświadamianie, że dobre wyniki w nauce prowadzą do dobrej pracy, ciekawego wykształcenia oraz do wyższej gratyfikacji pieniężnej.
- Nabywanie umiejętności prawidłowego analizowania, wnioskowania i uzasadniania.
- Rozwijanie zaangażowania i dociekliwości poznawczej.
- Rozwijanie umiejętności korzystania z komputera i wykorzystywanie podstawowych programów ułatwiających pracę przyszłego biznesmena.
- Poznawanie walut wybranych państw na świecie.
- Rozbudzenie zainteresowania liczeniem nie jako abstrakcyjną czynnością arytmetyczną, ale w powiązaniu z życiem codziennym (gospodarowanie kieszonkowym, oszczędzanie, planowanie wydatków, dokonywanie przemyślanych wyborów podczas zakupów, itp.).
- Zwiększenie odpowiedzialności dziecka w zakresie środków finansowych, którymi dysponuje.
- Poszerzenie repertuaru zabaw i gier grupowych dających możliwość przeżycia pozytywnych doświadczeń społecznych,
- Kształtowanie właściwej postawy w czasie zabawy z koleżankami i kolegami.
Data: 14.12.2010
Temat: Ocena własnych predyspozycji do pracy zawodowej.
Cele:
Na zajęciach uczyliśmy się: Jakie cechy są potrzebne do wykonywania danego zawodu?
Omówiliśmy zawody o których marzymy i zrobiliśmy swoje „przyszłe-wymarzone” wizytówki.
Data: 11.01.2011
Temat: Praca wspólna zespołowa. Cechy potrzebne do takiej pracy. Wspólnie rozwiązujemy problemy, zadania i ćwiczenia.
Cele:
Dzisiaj uczymy się cech , które pomogą nam lepiej wspólnie się bawić i pracować.
Data: 29.03.2011
Temat: Wycieczka do „Salonu piękności”. Poznajemy zawody: fryzjerki, kosmetyczki i masażystki.
Cele:
Nasza pierwsza wycieczka. Przygotowaliśmy dla Pań mnóstwo pytań:
-
Co skłoniło Panią, do założenia własnego biznesu?
-
Czy pracowała Pani na etacie, gdzie?
-
Od ilu lat prowadzi Pani własny biznes?
-
Czy koszty utrzymania biznesu są duże?
-
Jakie opłaty musi Pani wykonywać co miesiąc?
-
Czy sama Pani prowadzi księgowość?
-
Czy zatrudnia Pani innych pracowników?
-
Jak Pani reklamuje swój salon?
-
Czy są u Pani promocje?
-
Czy posiada Pani własne wizytówki?
-
Jak wygląda cennik?
-
Jakie usługi Pani oferuję?
-
Czy oferta skierowana jest tylko dla pań?
-
Jakie są usługi dla panów?
-
Jak zachęca Pani swoich klientów by przyszli ponownie?
Otrzymaliśmy odpowiedzi na wszystkie nasze pytania, w szkole je przeanalizujemy.
Wycieczka nam się bardzo spodobała, zapewne pójdziemy jeszcze na inne.
Data: 24.05.2011
Temat: Wycieczka do Pałacu w Gołkowicach-gospodarstwa agroturystycznego. Podsumowanie pracy całorocznej.
Razem z grupą IV – „MŁODEGO BIZNESMENA” pojechaliśmy na wycieczkę.
Cel:
- Poznanie działalności gospodarstwa agroturystycznego.
- Podsumowanie pracy całorocznej.
- Wdrażanie do integracji grupy, poszanowania pieniądza i ludzkiej pracy.
Po zadaniu Panu pytań dotyczących prowadzenia takiej działalności, przystąpiliśmy do pracy, każdy przygotował deser lodowo-owocowy. Desery były pyszne, a potem poszliśmy pojeździć na koniach, popływać łódką, pobawić się na zielonej trawie, pograć w golfa, zjeść pyszne kiełbaski i zrobić pamiątkowe zdjęcie.
Tak wiele się nauczyliśmy na tej wycieczce i tak dobrze się bawiliśmy.
To była WSPANIAŁA WYCIECZKA!!!
To był ciekawy rok z „MŁODYM BIZNESMENEM”!!!
Cele zaplanowane na ten rok szkolny zostały osiągnięte, umiejętności wzrastają i będą doskonalone w roku następnym.
Rok szkolny 2011/2012
Data: 17.11.2011
Temat: Wycieczka do Banku PEKAO S.A. w Kluczborku.
Cel:
- Zapoznanie z pracą w banku.
Nasza pierwsza wycieczka i od razu Bank. Chcemy dowiedzieć się, gdzie przechowuje się pieniądze, na czym polega praca bankowca, co to są kredy ty i lokaty, itd.
Na wycieczce dowiedzieliśmy się dużo ciekawych rzeczy ,min. wiemy jak wygląda skarbiec, Otrzymaliśmy firmowe „smycze”, długopisy i nową wiedzę.
Data:08.12.2011
Temat: Nominały różnych krajów, ich liczenie. Zabawa w „Bank”.
Cele:
Poznajemy różne waluty i ich nominały.
Sami robimy nowe pieniądze- takie do zabawy
Data:15.12.2011.
Temat: Wycieczka do drukarni. Jak wykonuje się pieniądze, druki?
Cele:
Zapoznać się z pracą drukarni.
Poznajemy maszyny do przycinania papieru.
Widzimy, jak się skleja książki.
Maszyna do kopiowania, ale to nie jest ksero.
Podobnie produkuje się pieniądze ale w całkiem innych drukarniach. Wycieczka była bardzo interesująca.
Data:05.01.2012
Praca dodatkowa: Uczymy się liczyć pieniądze w akcji „Góra grosza”
Cele:
Zawsze najlepiej się nauczymy, gdy sami to zrobimy…
Praca dobrze szła, nawet był czas na pozowanie do zdjęcia.
Data: 12.01.2012
Temat: Podsumowanie I semestru pod hasłem: „Jesteśmy zgraną grupą- dobrze się bawimy i pilnie pracujemy”. Kalendarz- to zarządzanie własnym czasem.
Cele:
- Pokazanie nabytych umiejętności planowania, analizowania, wnioskowania, uzasadniania, organizowania i oceniania własnego postępowania.
- Wdrażanie do zabaw grupowych dających możliwość przeżycia pozytywnych doświadczeń społecznych.
- Nabywanie umiejętności zarządzania własnym czasem -kalendarz.
Data: 16.02.2012.
Temat: Gra stolikowa- „Biznes po europejsku” – poznanie zasad gry, wspólna gra.
Cele:
- Poznanie zasad gry „Biznes po europejsku”
- Poznawanie podstawowych pojęć ze świata biznesu, rozwijanie języka ekonomicznego.
- Nabywanie umiejętności prawidłowego analizowania, wnioskowania i uzasadniania.
„Biznes po europejsku” to bardzo ciekawa gra, te waluty, nominały takie duże, różne kraje europejskie, kupno-sprzedaż- zastaw -kredyt -pożyczka, domki, hotele, WIELKI ŚWIAT-WIELKIE PIENIĄDZE
Data: 29.03.2012
Temat: Wycieczka do restauracji „Złoty pierożek”.
Mama naszej Oli i Agatki otworzyła w grudniu 2011 restaurację „Złoty pierożek”. Otrzymaliśmy zaproszenie i idziemy sprawdzić :Jak rozwija się interes?
Oczywiście zabieramy swój zestaw pytań?
- Co skłoniło Panią, do założenia własnego biznesu?
- Czy pracowała Pani na etacie, gdzie?
- Od ilu lat prowadzi Pani własny biznes?
- Czy koszty utrzymania biznesu są duże?
- Jakie opłaty musi Pani wykonywać co miesiąc?
- Czy sama Pani prowadzi księgowość?
- Czy zatrudnia Pani innych pracowników?
- Jak Pani reklamuje swoją restaurację?
- Czy są u Pani promocje?
- Czy posiada Pani własne wizytówki?
- Jak wygląda cennik?
- Jakie potrawy Pani serwuje?
- Jak zachęca Pani swoich klientów, by przyszli ponownie?
W drodze do restauracji humory dopisywały.
Wizyta była bardzo udana, oprócz cennych wiadomości o restauracji, zostaliśmy poczęstowani pysznymi pierogami.
Data: 29.03.2012
Praca dodatkowa: „Kartki świąteczne- wielkanocne”- samodzielne wykonanie produktu i sprzedaż na Kiermaszu wielkanocnym.
Na zajęciach wykonaliśmy karki i ozdoby świąteczne .
Data: 26.04.2012
Praca dodatkowa: Wykonanie prac plastycznych pod hasłem „Maluj radośnie na wiosnę” na konkurs organizowany przez Bank SKOK Chmielewskiego.
Samodzielne wykonanie prac wiosennych
Udział w konkursach rozwija zaangażowanie społeczne.
Wycieczka do Banku SKOK- zanieśliśmy prace i poznaliśmy nowy bank.
Data: 17.05.2012
Temat: Zajęcia otwarte dla rodziców. Podsumowanie zajęć w myśl naszego wierszyka:
„Już spotkania nadszedł czas, miło było widzieć was, Omnibusa dziś kończymy , z nowych wiadomości się cieszymy.”
W Sali zabaw dobrze się bawimy.
Wybieramy najlepszą grę planszową.
A na koniec smaczna pizza- może kiedyś sami założymy pizzerię?
I tak, w wesoły sposób zakończyliśmy nasze zajęcia. Przyswoiliśmy sobie dużo wiedzy, poznaliśmy wiele ciekawych form własnej działalności. Rozwinęliśmy swoje umiejętności.
„OMNIBUSA dziś kończymy z nowych wiadomości się CIESZYMY”.